شبکه

گواهینامه های شبکه های کامپیوتری

بسیاری از شرکت‌ها به خصوص کارفرمایان بزرگ حوزه شبکه، ترجیح می‌دهند متخصصینی را که استخدام می‌کنند دارای مهارت‌های ویژه و گواهینامه‌های رسمی و بین‌المللی در نرم‌افزارهای کاربردی شبکه، سخت‌افزار شبکه، سیستم عامل‌ها و سایر علوم شبکه باشند.

  • CompTIA Network+ , A+ Course
  • Microsoft’s MCSE, MCSA, MCP, Exchange, CRM, TMG, Lync, SharePoint
  • Cisco CCNA , CCNP , CCIE Routing – Switching

آموزش حرفه ای در شبکه های کامپیوتری

برای آینده متخصص شبکه‌های کامپیوتری، نیاز است که مهارت‌های حل مسئله، تجزیه و تحلیل و ارتباطات آموزش داده شود. در بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌های دنیا نیاز به نمره قبولی در آزمون SAT برای پذیرش دانشجو در زمینه شبکه‌های رایانه‌ای دارند. دانش آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل در این رشته دارند پیش از شرکت در آزمون‌های مربوطه و یا ثبت نام در دانشگاه می‌بایست پیش نیازهای این رشته را به دقت بررسی کنند.

مدیر شبکه (Network Administrators)

مدیران شبکه مسئول حفظ و نگهداری شبکه و همچنین برقراری شبکه می‌باشند. آن‌ها حساب‌های کاربری را ایجاد می‌کنند، فایل‌ها و فولدرها و سایر منابع را بر روی کامپیوتر‌ها و سرورها مدیریت می‌کنند. آن‌ها مشکلات مربوط به شبکه، دسترسی به منابع ، چاپگرها و رایانه‌ها را بررسی و تصحیح می‌کنند. آن‌ها موظفند مسائل مربوط به ارتقاء و گسترش شبکه را بررسی و نیازهای آن را برطرف کنند.

مهندس شبکه (Network Engineer)

یک مهندس، گروه‌های مختلف شبکه‌های کامپیوتری را طراحی و مدیریت می‌کند. یک مهندس شبکه وظایفی مانند نصب و راه‌اندازی تجهیزات ارتباطی شبکه مانند روترها، سوئیچ ها، سرورها را انجام می‌دهد. نصب و راه‌اندازی لینک ارتباطی وایرلس و سیمی، نصب و راه‌اندازی نرم‌افزارهای کاربردی تحت شبکه، عیب‌یابی و رفع مشکلات فنی در شبکه به صورت مستمر، ارائه خدمات پشتیبانی فنی و غیره از دیگر وظایف مهندس شبکه می‌باشد.

مدیر سیستم‌های اطلاعاتی (ISA)

مدیر سیستم اطلاعاتی در طراحی، پشتیبانی و نگهداری زیرساخت فناوری اطلاعات با سازمان‌ها و شرکت‌ها همکاری می‌کند. این فرد در ارزیابی استراتژیک و در ارزیابی و پیشنهاد خدمات، تجهیزات شبکه و پروژه‌ها کمک می‌کند. این شغل شامل: همکاری و کمک به برنامه‌ریزی، توسعه، پیاده‌سازی و نگهداری پلتفرم اطلاعاتی می‌شود. در سطح مدیریتی همچنین دستورالعمل و کمک به ارائه برنامه‌های کاربردی آی تی را ارائه می‌دهد.

تکنسین شبکه (Network Technician)

تکنسین شبکه به طور کلی به کامپیوترهای موجود در شبکه سرویس‌دهی کرده و مشکلات آن‌ها را برطرف می‌کند. تکنسین‌های شبکه اغلب به صورت Helpdesk (حضور در محل قرارگیری سیستم‌ها جهت رفع مشکلات) برای تعمیر و ارتقاء کامپیوترها کار می‌کنند. تکنسین‌های شبکه باید با اصول و مبانی شبکه‌های کامپیوتری آشنا باشند و سیستم عامل‌های مختلف مانند ویندوز، توزیع‌های لینوکس، اندروید، آی او اس را بشناسند. تکنسین شبکه، سخت‌افزار کاربر را برای رفع ایرادها و مشکلات بررسی می‌کند، سیستم عامل کاربر را نصب و یا آپدیت می‌کند.

شبکه های کامپیوتری

يک شبکه شامل مجموعه ای از دستگاهها ( کامپيوتر ، چاپگر و … ) بوده که با استفاده از يک روش ارتباطی ( کابل ، امواج راديوئی ، ماهواره ) و به منظور اشتراک منابع فيزيکی ( چاپگر) و اشتراک منابع منطقی ( فايل )  به يکديگر متصل می گردند. شبکه ها می توانند با يکديگر نيز مرتبط شده و شامل زير شبکه هائی باشند.

بازارکار متخصصان شبکه

دنیای امروز طراحی ، راه اندازی و نگهداری شبکه های کامپیوتری یکی از مهمترین نیازهای شرکتها و سازمانهای بزرگ و کوچک می باشد. سازمانها در هر زمینه فعالیت داشته باشند حتما از کامپیوتر استفاده می نمایند و برای ارتباط این کامپیوترها حتما دست کم به یک متخصص شبکه نیازمندند.ساختار شبکه های کامپیوتری به گونه ای است که فقط طراحی و راه اندازی اولیه نیاز سازمانها را برطرف نمی کند ، بلکه تمامی شبکه های کامپیوترینیازمند نگهداری و TroubleShootingهستند.

آموزش شبکه های کامپیوتری

شبکهآموزش دوره های مختلف شبکه های کامپیوتری

دوره های Network+ و دوره های سیسکو CCNP – CCNA –

توسط اسماعیل طغرایی – مدرس دانشگاه

تلفن: 09126821955

 

Service-Brochure.PDF